Тема:
Особливості природи Тихого океану
Мета:
- сформувати в учнів уявлення про особливості природи Тихого океану;
- продовжити навчати читати карту та працювати з нею;
- розширити знання дітей про рослинний та тваринний світ океану;
- виступати перед класом з підготовленою інформацією;
- виховувати бережне ставлення до природніх багатств, захопленість неповторністю й величчю природи.
Обладнання:
глобус, фізична карта півкуль, карти,
комп’ютерна презентація
та
технічне забезпечення для їх перегляду
ХІД
УРОКУ
І.
Організація класу
Наш
дзвінок нам дав сигнал,
Працювати
час настав,
Тож
і ми часу не гаймо –
Урок
розпочинаймо.
- Посміхніться один одному та побажайте успіху.
ІІ.
Актуалізація опорних знань учнів
- Фенологічні спостереження.
- Фронтальне опитування (розповідь вчителя з елементами бесіди).
Опитування
- Що таке материк?
- Скільки є всіх материків?
- В якій частині ми живемо?
- Який материк є батьківщиною картоплі?
- Який найменший материк?
- Який найбільший острів на земній кулі?
- Де мешкає найбільший страус?
- Яка тварина мешкає тільки в Австралії?
(Діти
відповідають на запитання)
ІІІ.
Повідомлення теми і мети уроку.
Мотивація
навчальної діяльності
- Подивіться на карту. Який колір переважає? Все це є вода. Пригадайте!
- Що таке Світовий океан? (Океани сполучаються між собою і утворюється Світовий океан. Океани – це великий водний простір, що займає значну ділянку земної поверхні)
- На які частини поділяється Світовий океан? (на 4 океани 71%)
- Світовий океан – самий основний постачальник кисню і води. (Демонстрація океанів на карті)
- На сьогоднішньому уроці ми з вами поговоримо про один з найбільших океанів нашої планети – це Тихий океан.
- Розповідь вчителя.
- Про океанічні глибини в минулому люди майже нічого не знали. Стародавні греки дійшли висновку, що виміряти глибину океану так само неможливо, як і висоту неба. Океан і небо були бездонні і недосяжні. Пізніше голландські моряки намагалися виміряти глибину з борту корабля лотом – спеціальним приладом,що являє собою гирю, прив’язану до троса, поділеного на метри… Але навіть у наш час учені більше знають про поверхню Місяця, ніж про поверхню дна Світового океану.
- Знайомство із Тихим океаном
- розміри та походження назви океану;
- знайомство з рослинним світом;
- розповідь про тваринний світ;
- забруднення океану.
- А зараз ми більш детальніше познайомимося з Тихим океаном.
(Повідомлення
учнів)
Учень
1.
Тихим океан – найбільший. Він займає
майже таку територію, як усі океани
разом узяті (показує
на карті півкуль).
Його вперше відкрив мандрівник –
португалець Фернан Магеллан у 1520 році.
І назвав його так тому, що коли кораблі
пливли по ньому, він був тихим – тихим.
Омиває цей океан більш як 50 країн світу.
Через нього пролягають найважливіші
транспортні шляхи, що сполучають країни
(показує)
Азії, Австралії та Америки. Переважна
частина дна океану – рівнина з підводними
западинами. Увага, на дні Тихого океану
знаходиться найглибша Світового океану
– Маріанська, глибина якої сягає 11 022
метри.
Учень
2.
Тут росте близько 10 тисяч видів рослин.
Більшість з них – водорості. На глибині
до 100 метрів, куди сягає сонячне проміння,
живуть зелені водорості. Нижче – бурі,
а ще нижче – червоні. Тут росте найдовша
у світі водорость довжиною до 60 метрів.
Учень
3.
Тваринний світ Тихого океану налічує
близько 100 тисяч видів. У водах океану
відомо понад 2000 видів риб. Це (показує)
тунець, скумбрія, акули, тріска, камбала,
палтус. Тут налічується більш як 6000
видів молюсків: мідії, устриці, кальмари,
восьминоги (показує).
Цей океан посідає перше місце в світі
за виловом риби та інших морепродуктів
(кальмарів, креветок, крабів).
Учень
4.
На дні Тихого океану виявлено багато
родовищ нафти і газу. Катастрофи на
морях привезли до значного його
забруднення, зокрема нафтопродуктами,
які утворюють на його поверхні нафтову
плівку. Через неї сонце не проникає на
глибину, риба гине, зменшується її вилов.
Учень
5.
А чи знаєте ви, чому в океані вода солона?
Вона солона завдяки кришталикам води
– вічний мандрівникам. Всі річки земної
кулі течуть до моря з усім тим, що
накопичили за свій довгий шлях як на
землі, так і під землею. Підземні струмки,
пробиваючи собі серед гірських порід,
розчиняють деякі породи і несуть з собою
частини різних солей. Потім, коли сонечко
прогріває поверхню моря чи океану, вода
починає випаровуватись. Випаровуючись,
краплини води залишають у морі ту
кількість солі, яку вони принесли з
тобою. Краплинок так багато, що всі вони
врешті – решт зробили море солоним.
Фізкультхвилинка
- Люди створили підводний апарат для проведення дослідів на дуже великій глибині. Він називається батискаф. Зараз ми уявно сідаємо у нього і занурюємося на океанічне дно: он пропливла скумбрія (дві руки разом, імітація). А он пливе камбала, у неї очі вверху (сідають, махають ногами, дивлячись вверх). А ось медуза розкинула свої щупальця… Дослідивши дно океану, наш батискаф повертається на поверхню води.
IV.
Узагальнення
і систематизація знань.
- Робота в зошитах с. 30.
- Покажіть на карті розташування й межі Тихого океану.
- Визначте, по яку сторону від екватора в яких півкулях він розташований.
- Які материки він омиває? (Євразія, Австралія, Північна і Південна Америка)
V.Підбиття
підсумків. Рефлексія
- Чи підходять назва океану, який назвами Тихим?
- Яку назву ви дали б цьому океану?
- Чи багатий та різноманітний рослинний і тваринний світ?
- Що дає природі Світовий океан?
- Яка вода в океані на смак?
- Чи всі люди Землі турбуються про чистоту океанських вод?
- Яке значення має Тихий океан для океану? (Казка «Золота рибка»)
V.
Домашнє
завдання
-
Накреслити карту уявної подорожі по
океану і напишіть розповідь про те, що
і кого ви там бачили.
Комментариев нет:
Отправить комментарий